Garantie / Defecten

Helaas kan het gebeuren dat uw aankoop een defect vertoont. Uiteraard zullen wij er dan voor zorgen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier.

Aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument omtrent garantie en conformiteit.

Garantie

Voor horloges geldt een garantietermijn van maar liefst 24 maanden. Normaal gesproken zijn uitgesloten van garantie:**

  • Batterij: tot 6 maanden na aankoop valt dit wel onder de garantie
  • Glasbreuk
  • Kroon/Schroef: let er altijd op dat de schroef/kroon gesloten is tijdens het dragen
  • Horlogeband
  • Uitgevallen steentjes tot 3 maanden na aankoop
**Deze uitsluitingen zullen altijd door ons beoordeeld worden. Indien blijkt dat er sprake is van een fabricagefout geldt uiteraard de reguliere garantie.
Uw garantie op een horloge vervalt:
  • Wanneer u het horloge zelf opent of geopend heeft
  • Bij onjuist gebruik
  • Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges)
  • Bij ondeskundige reparatie door derden.
Draagschade valt niet onder enige vorm van garantie. Bedenk dat sieraden regelmatig onderhoud nodig hebben om tot hun recht te komen.
Batterij vervangen

Wij raden met klem af om de batterij van een horloge eigenhandig te verwijderen of te vervangen. Doet u dit wel, dan vervalt de garantie en is het horloge wellicht niet meer waterdicht. Uw garantie vervalt ook bij ondeskundige reparatie door niet geautoriseerde derden.

Officieel dealer
Graag maken wij u erop attent, dat Juwelier Weijtmans officieel dealer is van alle merken die in onze webshop worden aangeboden. Al uw aankopen worden geleverd in originele doos of verpakking en horloges met het originele garantiebewijs. Dit garantiebewijs geeft recht op garantie bij iedere willekeurige dealer.

Uw garantie of defect artikel retourneren in 2 stappen

Om uw reparatie zo goed en spoedig mogelijk op te lossen, vragen wij u om onderstaand stappenplan aan te houden:

Stap 1. Reparatieformulier invullen

Download hier het reparatieformulier. Op het formulier kunt u aangeven wat het defect is. Mocht  u problemen ondervinden bij het openen van het document, download dan hier de laatste versie van Adobe Reader.

Stap 2. Schadeformulier & artikel aangetekend versturen

Wij adviseren u uw artikel  met reparatieformulier in de originele en/of stevige doos te verpakken en aangetekend te versturen naar:

Juwelier Weijtmans
Eikenbosch 10
5056GB Berkel-Enschot

Wij adviseren u om uw pakketje aangetekend aan ons retour te sturen. Dit is niet verplicht!

Bij een defect horloge verzoeken wij u vriendelijk het garantiebewijs mee te sturen.

Status retourzendingen
Retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. U wordt door ons per e-mail op de hoogte gehouden van de status van uw opgestuurde artikel(en). Zodra wij meer informatie hebben, stellen we u zo spoedig mogelijk een passende oplossing voor.

Reparatietermijn

Houdt rekening met een reparatietermijn van minimaal 30 dagen, exclusief verzenddagen en weekenden.